Meni Zatvori

Kako raditi pola radnog vremena i voljeti to što radiš?

  • 23. 7. 2024.

Nakon ovog bloga shvatit ćete da je to poprilično jednostavno.

Kao što je poznato, poduzetništvo nikad nije jednoznačno. Upornost, kreativnost, preuzimanje rizika, ali i ostvarivanje osobnih i poslovnih ciljeva samo su neke od osobina koje krase one hrabre koji se odvaže na tu stepenicu u svojoj karijeri.

Minimax je osmišljen baš zato da olakša taj poduzetnički put, a u nastavku bloga s Vama dijelimo jednu inspirativnu priču naše korisnice.

Renata Lončarić provela je cijeli svoj radni staž u financijama i oko novaca, pa je i logičan slijed bio pokretanje računovodstveno-knjigovodstvenog ureda. Iako imate osjećaj da ih ima previše i da se svaki dan otvori neki novi, činjenica je da ih ima onoliko koliko tržište stvori prilika. Uostalom kao i frizerskih salona, kafića, restorana.

"Moj osobni razlog odlaska u poduzetništvo je bila vizija rada na ½ radnog vremena. Sada radim 3x po ½ radnog vremena ali radim ono što volim", ističe Renata.

Većina poslodavaca se danas bori s pronalaženjem djelatnika, pa tako i ja. Računovodstvo nije nešto što možete naštrebati. Za svaki posao trebate imati onaj feeling i logiku. Naglašavam svojim djelatnicama i suradnicima: to što ste završili ekonomsku školu ili fakultet, što već desetak godina radite u administraciji i u papirima, ne znači da to trebate raditi do mirovne. Ako vas taj posao ne čini sretnima, u konačnici se to i vidi pa nemojte raditi taj posao. Educirajte se u onom poslu u kojem uživate i radite ono što volite. Ali, ono što radite, radite najbolje.

 

 

Što je bilo prvo; poduzetništvo ili korporacija?

No ne treba olako ulaziti u svijet poduzetništva. Stjecanje iskustva u korporacijama i većim firmama je od ključne važnosti. Nauče vas poslovnim procesima, korporativnoj, odnosno poslovnoj komunikaciji, ali i strpljivosti. Iako se često puta ne slažete sa svim tim procedurama i mislite da bi to sve moglo biti brže, kada zakoračite u svoju poduzetničku priču shvatit ćete da će se sve dogoditi u svoje vrijeme i da se uspjeh ne događa preko noći.

 

 

Partner u obliku računovodstvenog programa

Renata rado svoje iskustvo dijeli s drugima, pa tako naglašava i da je ERP ili knjigovodstveni program samo alat koji olakšava i ubrzava poslovanje. U kojem god programu radili, Vi ste ti koji unosite podatke, knjižite po zakonitostima struke i internim odlukama. U poslovanju birajte onaj program koji Vam:

  • Je u svakom trenutku dostupan, s bilo kojeg uređaja koji je povezan internetom. Tako širite poslovanje, niste ograničeni lokalno. Volim navesti primjer vođenja računovodstva firme koja je na adresi u zgradi do moje, vidimo se jednom godišnje kod potpisa završnog računa. Iako i drugi alati omogućavaju slanje izvještaja online, inzistiram da prođemo kroz stavke izvještaja.
  • Omogućava podatkovnu razmjenu dokumenata, što znači da vi dokumente koji su došli u podatkovnom obliku učitavate a ne prepisujete. Ne samo da ste brži u radu već ste i točniji.
  • Omogućava pristup klijentima u program kako bi sami izdavali ponude, račune, vodili evidenciju zaliha i slično - oni tako odrađuju 30% Vašeg poslovanja.
  • Omogućava da rušite stereotipe branše da knjigovođa nužno sjedi u jednom uredu od 8 do10 sati i prepisuje brojeve s papira jer Minimax Vam omogućava da svoj posao radite jednako dobro iz ureda, ali i s plaže.
  • Osigurava SIGURNOST PODATAKA. Sigurnost podataka prepustite onome kome je to struka.

 

Ukratko, Minimax je user friendly program, intuitivan i lako se prilagodi poslovanju. Kako one osnovne postavke (kontni plan, općine, stope poreza na DOH, stope PDV-a, i sl.) već imate u sustavu, brzo možete započeti s korištenjem programa, navodi Renata.

 

 

Najveća prednost za Vas i Vaše poslovanje

Zakonska usklađenost i ažurnost obračunskih podataka bez dodatne naknade su nešto što posebno štedi vrijeme. Znajući da se mogu osloniti na program „koji će taj dio odraditi sam“ za mene je nešto neprocjenjivo. 
Skoro svakodnevno se susrećemo s napadima različitih virusa i hakerskim napadima na sustave. Iako mislimo da neće nas nitko, ali i mi pristupamo i radimo s državnim institucijama i bankama koji su meta napada pa samim time smo i mi potencijalno ugroženi. Ta sigurnost da su podaci zaštićeni i na sigurnom mjestu, ostavlja prostor za obavljanje moje djelatnosti i poslovanja.
Uvođenjem rada od kuće uz pristup bilo kada i bilo gdje, dajem mogućnost djelatnicima da sami donesu odluku kada će iskoristiti te mogućnosti. Tako dobivam zadovoljne djelatnike.

 

 

Svaki dan je prilika za učenje

U svijetu se upute čitaju prije korištenja programa ili nekog uređaja, a na Balkanu se upute čitaju kada se treba riješiti određeni problem. No u Minimaxu ni to nije problem jer postoji baza od preko 1.000 pisanih i video uputa, a korisnička podrška odgovara u roku od pola sata.

U jednom članku sam pročitala činjenicu da je za vrijeme prve industrijske revolucije bilo potrebno 50ak godina od ideje do realizacije. Danas, u vrijeme četvrte industrijske (IT) revolucije komercijalizacija proizvoda ili usluge se mjeri u mjesecima. Taj podatak govori kolikom se brzinom tehnologija i trendovi mijenjaju.

Na poduzetniku je koji će smjer odabrati, ali poslovanje svi pokrećemo s ciljem rasta i razvoja, stoga su edukacije i nove tehnologije bitne u tom procesu.

 

 

Par savjeta za buduće poduzetnike

Edukacija, edukacija i edukacija!

Nikada nije bilo lakše ući u poduzetništvo, međutim poduzetnikom Vas ne čini samo poduzetnička ideja i želja za radom. Biti poduzetnik je puno više od stava: „Svoju plaću mogu uvijek zaraditi“.

Iako je nama svima u cilju rasti i imati veći broj klijenata, rekla bi da je to neki kratkoročni pogled na rast i razvoj poslovanja. Utrošim puno više sati u razgovore i objašnjavanje (sate koje ne mogu naplatiti) s I want to be poduzetnicima kako bi im objasnila što ih sve čeka na tom putu. Poduzetništvo nije romantična priča. Iako osigurava slobodu, ono zauzvrat zahtijeva puno učenja, rada i discipline, zaključuje Renata.

Svakako iskoristite poticaje koji vam olakšavaju ulazak u poduzetništvo. Imajte na umu da su poticaji temelj na kojem možete graditi svoje poslovanje.

Napravite poslovni plan, ali napravite ga sami i budite objektivni. Poslovni plan ne radite zbog banke ili institucija koje to zahtijevaju. Poslovni plan je dokument koji vas vodi prema uspjehu Vaše priče, ali Vam daje i smjernice kako sačuvati poslovanje u periodu neuspjeha. Jer realno, bit će i tih situacija.

Budite stalno koncentrirani i energiju usmjerite na razvoj svoje djelatnosti, a sve druge obveze koje su neizbježan dio poduzetništva prepustite onima kojima je to djelatnost. Knjigovođa vam nije nametnuti trošak, on je tu da odradi onaj dio u kojem Vi niste stručni, ista stvar vrijedi i za izradu web stranice.

Koristite alate i rješenja koja će ubrzati izdavanje ponuda i računa. Svaka ona minuta koju vaš kupac čeka da dobije ponudu ili račun je minuta u kojoj se on može predomisliti. Minimax je alat koji vam ubrzava naplatu proizvoda ili usluge. Uvjerite se i sami u sve navedene prednosti Minimaxa za Vaše poslovanje, isprobajte program besplatno 30 dana.

 

 

Znate onu uzrečicu: "Ako voliš to što radiš, nećeš raditi ni dan u životu."? Definitivno se možemo složiti s time, pogotovo u ovom slučaju kada Vam brojne automatizacije oslobađaju vrijeme za ono najbitnije – Vaše poslovanje.

 

Sličan sadržaj

Besplatne priručnike, snimke, webinare i članke sa poslovnim i zakonodavnim savjetima za vas pripremaju razni stručnjaci.