Nakon ovog bloga shvatit ćete da je to poprilično jednostavno.
Kao što je poznato, poduzetništvo nikad nije jednoznačno. Upornost, kreativnost, preuzimanje rizika, ali i ostvarivanje osobnih i poslovnih ciljeva samo su neke od osobina koje krase one hrabre koji se odvaže na tu stepenicu u svojoj karijeri.
Minimax je osmišljen baš zato da olakša taj poduzetnički put, a u nastavku bloga s Vama dijelimo jednu inspirativnu priču naše korisnice.
Renata Lončarić provela je cijeli svoj radni staž u financijama i oko novaca, pa je i logičan slijed bio pokretanje računovodstveno-knjigovodstvenog ureda. Iako imate osjećaj da ih ima previše i da se svaki dan otvori neki novi, činjenica je da ih ima onoliko koliko tržište stvori prilika. Uostalom kao i frizerskih salona, kafića, restorana.
"Moj osobni razlog odlaska u poduzetništvo je bila vizija rada na ½ radnog vremena. Sada radim 3x po ½ radnog vremena ali radim ono što volim", ističe Renata.
Većina poslodavaca se danas bori s pronalaženjem djelatnika, pa tako i ja. Računovodstvo nije nešto što možete naštrebati. Za svaki posao trebate imati onaj feeling i logiku. Naglašavam svojim djelatnicama i suradnicima: to što ste završili ekonomsku školu ili fakultet, što već desetak godina radite u administraciji i u papirima, ne znači da to trebate raditi do mirovne. Ako vas taj posao ne čini sretnima, u konačnici se to i vidi pa nemojte raditi taj posao. Educirajte se u onom poslu u kojem uživate i radite ono što volite. Ali, ono što radite, radite najbolje.
Što je bilo prvo; poduzetništvo ili korporacija?
No ne treba olako ulaziti u svijet poduzetništva. Stjecanje iskustva u korporacijama i većim firmama je od ključne važnosti. Nauče vas poslovnim procesima, korporativnoj, odnosno poslovnoj komunikaciji, ali i strpljivosti. Iako se često puta ne slažete sa svim tim procedurama i mislite da bi to sve moglo biti brže, kada zakoračite u svoju poduzetničku priču shvatit ćete da će se sve dogoditi u svoje vrijeme i da se uspjeh ne događa preko noći.
Partner u obliku računovodstvenog programa
Renata rado svoje iskustvo dijeli s drugima, pa tako naglašava i da je ERP ili knjigovodstveni program samo alat koji olakšava i ubrzava poslovanje. U kojem god programu radili, Vi ste ti koji unosite podatke, knjižite po zakonitostima struke i internim odlukama. U poslovanju birajte onaj program koji Vam:
- Je u svakom trenutku dostupan, s bilo kojeg uređaja koji je povezan internetom. Tako širite poslovanje, niste ograničeni lokalno. Volim navesti primjer vođenja računovodstva firme koja je na adresi u zgradi do moje, vidimo se jednom godišnje kod potpisa završnog računa. Iako i drugi alati omogućavaju slanje izvještaja online, inzistiram da prođemo kroz stavke izvještaja.
- Omogućava podatkovnu razmjenu dokumenata, što znači da vi dokumente koji su došli u podatkovnom obliku učitavate a ne prepisujete. Ne samo da ste brži u radu već ste i točniji.
- Omogućava pristup klijentima u program kako bi sami izdavali ponude, račune, vodili evidenciju zaliha i slično - oni tako odrađuju 30% Vašeg poslovanja.
- Omogućava da rušite stereotipe branše da knjigovođa nužno sjedi u jednom uredu od 8 do10 sati i prepisuje brojeve s papira jer Minimax Vam omogućava da svoj posao radite jednako dobro iz ureda, ali i s plaže.
- Osigurava SIGURNOST PODATAKA. Sigurnost podataka prepustite onome kome je to struka.
Ukratko, Minimax je user friendly program, intuitivan i lako se prilagodi poslovanju. Kako one osnovne postavke (kontni plan, općine, stope poreza na DOH, stope PDV-a, i sl.) već imate u sustavu, brzo možete započeti s korištenjem programa, navodi Renata.
Najveća prednost za Vas i Vaše poslovanje
Zakonska usklađenost i ažurnost obračunskih podataka bez dodatne naknade su nešto što posebno štedi vrijeme. Znajući da se mogu osloniti na program „koji će taj dio odraditi sam“ za mene je nešto neprocjenjivo. | |
Skoro svakodnevno se susrećemo s napadima različitih virusa i hakerskim napadima na sustave. Iako mislimo da neće nas nitko, ali i mi pristupamo i radimo s državnim institucijama i bankama koji su meta napada pa samim time smo i mi potencijalno ugroženi. Ta sigurnost da su podaci zaštićeni i na sigurnom mjestu, ostavlja prostor za obavljanje moje djelatnosti i poslovanja. | |
Uvođenjem rada od kuće uz pristup bilo kada i bilo gdje, dajem mogućnost djelatnicima da sami donesu odluku kada će iskoristiti te mogućnosti. Tako dobivam zadovoljne djelatnike. |
Svaki dan je prilika za učenje
U svijetu se upute čitaju prije korištenja programa ili nekog uređaja, a na Balkanu se upute čitaju kada se treba riješiti određeni problem. No u Minimaxu ni to nije problem jer postoji baza od preko 1.000 pisanih i video uputa, a korisnička podrška odgovara u roku od pola sata.
U jednom članku sam pročitala činjenicu da je za vrijeme prve industrijske revolucije bilo potrebno 50ak godina od ideje do realizacije. Danas, u vrijeme četvrte industrijske (IT) revolucije komercijalizacija proizvoda ili usluge se mjeri u mjesecima. Taj podatak govori kolikom se brzinom tehnologija i trendovi mijenjaju.
Na poduzetniku je koji će smjer odabrati, ali poslovanje svi pokrećemo s ciljem rasta i razvoja, stoga su edukacije i nove tehnologije bitne u tom procesu.
Par savjeta za buduće poduzetnike
Edukacija, edukacija i edukacija!
Nikada nije bilo lakše ući u poduzetništvo, međutim poduzetnikom Vas ne čini samo poduzetnička ideja i želja za radom. Biti poduzetnik je puno više od stava: „Svoju plaću mogu uvijek zaraditi“.
Iako je nama svima u cilju rasti i imati veći broj klijenata, rekla bi da je to neki kratkoročni pogled na rast i razvoj poslovanja. Utrošim puno više sati u razgovore i objašnjavanje (sate koje ne mogu naplatiti) s I want to be poduzetnicima kako bi im objasnila što ih sve čeka na tom putu. Poduzetništvo nije romantična priča. Iako osigurava slobodu, ono zauzvrat zahtijeva puno učenja, rada i discipline, zaključuje Renata.
Svakako iskoristite poticaje koji vam olakšavaju ulazak u poduzetništvo. Imajte na umu da su poticaji temelj na kojem možete graditi svoje poslovanje.
Napravite poslovni plan, ali napravite ga sami i budite objektivni. Poslovni plan ne radite zbog banke ili institucija koje to zahtijevaju. Poslovni plan je dokument koji vas vodi prema uspjehu Vaše priče, ali Vam daje i smjernice kako sačuvati poslovanje u periodu neuspjeha. Jer realno, bit će i tih situacija.
Budite stalno koncentrirani i energiju usmjerite na razvoj svoje djelatnosti, a sve druge obveze koje su neizbježan dio poduzetništva prepustite onima kojima je to djelatnost. Knjigovođa vam nije nametnuti trošak, on je tu da odradi onaj dio u kojem Vi niste stručni, ista stvar vrijedi i za izradu web stranice.
Koristite alate i rješenja koja će ubrzati izdavanje ponuda i računa. Svaka ona minuta koju vaš kupac čeka da dobije ponudu ili račun je minuta u kojoj se on može predomisliti. Minimax je alat koji vam ubrzava naplatu proizvoda ili usluge. Uvjerite se i sami u sve navedene prednosti Minimaxa za Vaše poslovanje, isprobajte program besplatno 30 dana.
Znate onu uzrečicu: "Ako voliš to što radiš, nećeš raditi ni dan u životu."? Definitivno se možemo složiti s time, pogotovo u ovom slučaju kada Vam brojne automatizacije oslobađaju vrijeme za ono najbitnije – Vaše poslovanje.