Meni Zatvori

Kako koristiti društvene mreže za unaprjeđenje poslovanja?

  • 25. 5. 2022.

Još uvijek se niste uvjerili u moć društvenih mreža? Pitate se koju korist vaša tvrtka ima od njihovog korištenja?

Više od 2 milijarde korisnika nalazi se u bespućima društvenih mreža, stoga je vjerojatnost da se među njima nalaze i vaši klijenti poprilično velika. Ova informacija društvene mreže čini ključnim i neizostavnim dijelom marketinške strategije vašeg brenda, odnosno tvrtke.

No, iako biste do sada već trebali biti na društvenim mrežama, lakše je reći nego početi. Upravo zato u nastavku pronađite na koje načine možete početi koristiti društvene mreže za unapređenje i razvoj vašeg poslovanja.

1. Povećajte broj potencijalnih klijenata

Dolazak do 'kvalitetnih' potencijalnih klijenata prepreka je ka uspjehu mnogih tvrtki.

Prema Social Media Examinerovom izvješću o industriji marketinga društvenih medija, više od 65% malih poduzeća koristi društvene mreže kako bi povećalo potencijalni broj klijenata. Međutim, najveća prednost korištenja društvenih mreža nije privlačenje bilo kakvih potencijalnih klijenata, već sposobnost generiranja kvalitetnih potencijalnih klijenata do kojih se dolazi putem naprednog ciljanja publike prilikom oglašavanja na društvenim mrežama.

Da biste u tome uspjeli potreban vam je sadržaj koji je kompatibilan s interesima vaše ciljane skupine. Također, osim sadržaja, vodite računa o vizualnoj privlačnosti grafika koje objavljujete.

 

2. Poboljšajte rangiranje na tražilicama

Koliko ste puta prilikom pretraživanja određenog sadržaja na tražilicama otišli dalje od prve ili možda druge stranice rezultata?

Mi rijetko. Vrlo rijetko. Upravo zato, cilj gotovo svakog poduzeća koje u svojoj ponudi ima proizvode ili usluge čiji se korisnici koriste Internetom, trebao bi biti pojaviti se među prvim rezultatima pretraživanja na tražilicama. Adekvatno korištenje društvenih mreža u tome će zasigurno pripomoći.

Kako? S povećanjem stope dijeljenja sadržaja na društvenim mrežama povećava se i autoritet domene vaše web stranice. To dovodi do poboljšanog rangiranja vaše stranice na tražilicama.

Osim toga, mnogi potrošači prije izvršenja kupnje potražit će vas na društvenim mrežama, čak prije nego i na vašim web stranicama.

Više posjeta vašim profilima društvenih mreža također će poboljšati šanse da se pojavite među najbolje rangiranim stranicama.

 

3. Povećajte promet na svojoj web stranici

Povećavanje prometa na web stranici izravno je povezano s korištenjem društvenih mreža.

Prema Social Media Examinerovom izvješću gotovo 78% malih poduzeća koristi društvene mreže upravo s ciljem povećanja prometa na web stranici.

Neredovno ili neadekvatno korištenje društvenih mreža dovest će do gubitka organski generiranog prometa na web stranici. To znači da se vaš promet na web stranici generira od istog ograničenog broja ljudi koji vas prate na društvenim mrežama.

 

Pitate se koji je najučinkovitiji način generiranja prometa?

Najprije otvorite profil tvrtke na svakoj relevantnoj društvenoj mreži. Potom te iste platforme iskoristite za dijeljenje prilagođenog sadržaja. Sadržaj kojeg plasirate na Facebooku često nije isti sadržaj kojeg biste trebali plasirati na npr. Instagramu.

Učinkovita prisutnost na društvenim mrežama potaknut će vaše potencijalne klijente na aktivnosti koje će ih dovesti do vašeg prodajnog kanala, a potom i do stranice za izvršenje kupovine.

Također, pobrinite se da publika koja pregledava/čita sadržaj koji plasirate na web stranici putem gumba za dijeljenje može s lakoćom i podijeliti na društvenim mrežama.

Redovnim objavljivanjem, dijeljenjem i promocijom sadržaja postat ćete pouzdan, autoritativan izvor informacija. Tražilice će vas tada prepoznati kao autoritet u određenoj niši, što će u konačnici ponovno rezultirati generiranjem većeg prometa na vašoj stranici.

 

4. Pratite rad konkurencije

Društvene mreže izvrstan su način za praćenje aktivnosti svoje konkurencije.

Osim što možete vidjeti na koji način stupaju u interakciju sa svojim kupcima te koju vrstu sadržaja dijele, ovo je i super prilika za pronalaženje inspiracije za vlastitu aktivnost na društvenim mrežama te za analiziranje 'mjesta' na kojem se nalazite u usporedbi s konkurencijom.

Popratite rad konkurencije, posebno ako se radi o nekome tko ostvaruje bolje poslovne rezultate od vas samih. Ipak, uvijek imajte na umu da crpeći inspiraciju od njih zadržite 'vlastiti potpis' te da ih ne kopirate. Umjesto toga, iskoristite njihove ideje kao inspiraciju koja će vam pomoći u generiranju i provedbi onih vlastitih.

 

5. Izgradite povjerenje s kupcima/korisnicima

Društvene mreže mnogo su više od same platforme za promicanje i prodaju proizvoda ili usluga. Daju vam priliku za izgradnju povjerenja kod kupaca te da svoje kupce/korisnike učinite najboljim ambasadorom vlastitog brenda.

Kako to postići?

Sav sadržaj kojeg objavljujete na profilima svojih društvenih mreža trebao bi biti autentičan, jedinstven, interaktivan i zanimljiv vašoj ciljanoj publici.

Jedan od načina na koji svoj sadržaj možete učiniti što „uvjerljivijim“ je i suradnja s utjecajnim osobama, tzv. influencerima kojima ćete povjeriti recenziranje i promociju vlastitih proizvoda ili usluga.

Njihove 'priče' stvarne su, zanimljive i autentične. Kupcu je u njih lako povjerovati i s njima se povezati, a to zapravo i nije čudno jer preporuka od usta do usta uvijek je bila najrelevantnija i najuvjerljivija, zar ne?

 

6. Učinite vaš brend prepoznatljivim

Ljudi uvijek radije kupuju od poznatih/prepoznatljivih robnih marki negoli od onih koje to nisu. Za svaku malu tvrtku prepoznatljivost robne marke trebala bi, stoga, biti glavni cilj.

Tu ponovno dolazimo do društvenih mreža.

U usporedbi s tradicionalnim medijima, društveni mediji na brži će i personaliziraniji način doprijeti do vaše ciljane publike. Osim toga, oglašavajući sadržaj koji dijelite na društvenim mrežama možete postići da publika nailazi na 'vas' čak i kada to nije imala u planu. Na taj način podsvjesno im se urezujete u pamćenje.   

Da biste vaš brend učini prepoznatljivim, uložite vrijeme u objavljivanje relevantnog sadržaja, naslovnih fotografija i slika na društvenim platformama, ali i u osmišljavanje vizualnih elemenata vašeg brenda. Osmislite svoj logo strateški, tako da u podsvijesti potencijalnih klijenata ostavite dubok trag.

Ne postavljate svoj logotip na mjesta koja odvlače pažnju sa sadržaja kojeg dijelite i u svojoj komunikaciji uvijek budite kratki, koncizni, jednostavni i jasni, baš kao npr. Nike:

Izvor: Nike twitter account

 

7. Maksimizirajte konverzije

Niti jednom malom ili srednjem poduzeću promet na web stranici neće biti cilj ukoliko isti ne generira zaradu.

Da bi promet na web stranici povećao promet u vašoj blagajni, morate imati snažan „call to action“ (CTA), odnosno poziv i motiv koji će potencijalne kupce navesti na izvršenje kupnje.

Jeste li primijetili pizzerije koje na svojoj Facebook stranici potiču kupce da narudžbu izvrše online kako bi osvojili određene bodove i dobili besplatnu pizzu? Takve pizzerije imaju dobar „CTA“.

I u ovom segmentu proučite praksu konkurencije te osmislite zanimljiv i privlačan „CTA“ koji će vaše potencijalne kupce pretvoriti u redovne.

Osim snažnog „CTA“ kao dobrog generatora prodaje, preporučamo povremeno organiziranje natjecanja, darivanja ili promotivnih aktivnosti.

 

Sada kada bolje razumijete kako koristiti društvene mreže u svrhu unapređenja poslovanja vrijeme je da (ako već niste) odaberete platforme (Facebook, LinkedIn, Twitter, Snapchat, Tik-Tok, Instagram…) na kojima se svojoj potencijalnoj publici/klijentima/korisnicima želite predstaviti.

Samo zapamtite: vrsta sadržaja i strategija aktivnosti na društvenim mrežama koja je 'upalila' kod jedne tvrtke, ne mora značiti da će se i vama pokazati kao uspješna. A kako ćete znati što će za vas biti uspješno? Testirajte. Učite iz pogrešaka. Konstantno radite na poboljšanjima, kako proizvoda i usluga, tako i platformi na kojima ih predstavljate.

Sličan sadržaj

Besplatne priručnike, snimke, webinare i članke sa poslovnim i zakonodavnim savjetima za vas pripremaju razni stručnjaci.