Poduzetnici svoje proizvode mogu prodavati putem različitih on-line kanala, a vlastita web trgovina svakako je jedan od najpopularnijih načina. Međutim, posebno za male tvrtke, ponekad nije dovoljno imati samo vlastiti web shop kako bi se ispunili prodajni ciljevi. U tom slučaju na scenu nastupaju druge e-trgovine, od kojih se naravno ističe svima poznat Amazon, međutim, sve više poduzetnika okreće se i vrlo popularnom te specijaliziranom “on-line prodavaču” Etsyu.
Za što se Etsy koristi? Kako otvoriti Etsy trgovinu? Isplati li se uložiti vrijeme u ovaj kanal prodaje? Saznajte u nastavku bloga.
Što je Etsy?
Etsy je web stranica za e-trgovinu koja se usredotočuje na ručno rađene, vintage predmete i zanatske potrepštine. Predmeti se razlikuju od nakita, dodataka, torbi, odjeće, kućnog dekora, namještaja i ostalog.
Iako je Etsy pokrenut sada već davne 2005. godine, još uvijek je broj jedan e-trgovina za prodaju rukotvorina, domaćih i vintage predmeta. Ako odemo na službenu Etsy stranicu i potražimo što je Etsy, odgovor je praktički automatski:
“Etsy povezuje ljude koji traže ekskluzivne artikle s neovisnim prodavačima diljem svijeta. Kada kupujete na Etsy.com, možete birati između milijuna ručno rađenih, vintage i rukotvornih predmeta koje su kreirali milijuni neovisnih prodavača.”
Od prekrasno ručno izrađenih igračaka ili nakita do jedinstvenih i personaliziranih suvenira sportskih timova, odjeće, uzoraka, losiona i tinktura, Etsy nudi umjetnicima, kreatorima i poduzetnicima platformu za prodaju svoje robe.
Posebno ako ste vješti u izradi ručno rađenih predmeta, Etsy može pojednostaviti prodaju, pomoći vam da ciljate aktivne kupce i pretvorite svoj talent u posao i ostvarite izvrsnu zaradu.
Posljednjih nekoliko godina izrada i prodaja rukotvorina sve češće se iz hobija pretvara u uspješan poslovni model. Potrebno je imati dobru i originalnu ideju i malo hrabrosti te predstaviti tu ideju ili proizvod široj javnosti.
Naravno, društvene mreže su uvelike pomogle širenju informacija o zanimljivim rukotvorinama za koje inače nitko ne bi ni znao. No, uz društvene mreže, razvili su se i različiti web kanali koji su namijenjeni prodaji rukotvorina. Neki su lokalni, dok su se drugi pozicionirali na svjetskoj razini poput Etsya.
Po čemu je Etsy jedinstven?
Kada je riječ o internetskom tržištu, odnosno e-trgovini, Etsy ima jedinstvenu poziciju iz razloga što je specijaliziran za prodaju rukotvorina po narudžbi, jedinstvenih i personaliziranih suvenira, dekora, alata i sl. Za razliku od svakodnevne prodaje masovnih proizvoda (komercijalne robe), Etsy ima tržišnu nišu za prilagođene artikle.
Etsy je etablirano i pouzdano on-line tržište koje postoji već godinama. Za razliku od osobnih web stranica i vlastitih e-trgovina, gdje potencijalne klijente može brinuti informacijska sigurnost, Etsy je etabliran i dobro poznat te maksimalno štiti privatnost i sigurnost prilikom online kupovine. Izgradnja povjerenja klijenata prvi je korak u prodaji, a Etsy se za to brine umjesto vas.
Kako početi prodavati na Etsyu?
Prodaja na Etsyju malo je drugačija od prodaje na Amazonu ili drugim internetskim tržištima. Na neki način Etsy ima više zahtjeva od drugih platformi, dok je s druge strane više “prijateljski nastrojen”.
Proces je relativno jednostavan:
Sve počinje odlaskom na Etsy's stranicu i klikom na gumb “Get started”. | |
Nadalje jednostavno trebate slijediti upute kako se pojavljuju na vašem zaslonu. Započnite registracijom svog računa, kao što biste to učinili na bilo kojoj web stranici. | |
Nakon toga možete početi graditi svoju trgovinu. Etsy će vam pružiti opcije podrške koje možete koristiti prema potrebi. | |
Kako biste otvorili Etsy shop, prvo odaberite naziv shopa, jezik, lokaciju trgovine te napišite kratak opis vaše trgovine i onoga što prodajete. | |
Slikajte vaše proizvode te ih dodajte u trgovinu, zajedno s kratkim opisom. | |
Nadalje, odredite rok isporuke vaših pošiljki te vrijeme obrade i naravno dodajte cijenu i troškove slanja pošiljki za Hrvatsku te ostatak svijeta. | |
Na kraju, unesite podatke za isplatu te naplatu. |
Možete prihvatiti plaćanje PayPal-om te dodati podatke vaše debitne i kreditne kartice ili vaše banke kako biste primili uplate.
Kada se radi o plaćanju putem PayPala, niste obavezni fiskalizirati račun jer se transakcija tretira kao plaćanje s transakcijskog računa.
Za male poduzetnike koji su specijalizirani za prodaju ručno izrađenih ili prilagođenih predmeta, Etsy je idealno tržište. Na web mjestu već postoje milijuni željnih kupaca koji žele kupovati upravo takve proizvode. Postati prodavač na Etsyju daje tvrtkama i obrtnicima pristup toj ogromnoj međunarodnoj bazi kupaca.
Koliko košta prodaja na Etsyju?
Otvaranje Etsy trgovine je besplatno, no plaća se naknada za unos (uvrštenje) proizvoda i naknada za transakciju po prodaji.
Naknada za unos proizvoda (svaki novi oglas) iznosi 0,20 USD. Nakon što izvršite prodaju, Etsy uzima 6,5% od prodajne cijene i dostave.
Također, Etsy plaća troškove oglašavanja za promoviranje artikla na više internetskih platformi kao što su Google, Facebook, Instagram, Pinterest, Bing i dr. Ako prodajete na ovaj način, plaća se 12 - 15% transakcijske naknade, ali to predstavlja sjajan način za besplatno oglašavanje.
Naknade za obradu plaćanja variraju ovisno o lokaciji banke na koju je vezana bankovna kartica. Ova naknada se u većini slučajeva kreće oko 3%.
Naravno, mogući su i drugi troškovi, poput naknade za konverziju i sl.
Na kraju, tu su i troškovi dostave; uz cijenu proizvoda možete naplatiti i naknadu za dostavu ili ponuditi besplatnu dostavu. Imajte na umu da će vam besplatna dostava omogućiti mnogo više prodaje, a također će vam pomoći da dođete na višu poziciju u Etsy pretraživanju.
Kako funkcionira dostava na Etsy platformi?
Etsy prodavači su odgovorni za naručivanje i plaćanje dostave Etsy pošiljki. Kao vlasnik računa, trebat ćete izračunati troškove poštarine za vaše Etsy proizvode i dodati ih cijeni vaših proizvoda.
Kupci koji nisu zadovoljni s kupljenim predmetom, ili on jednostavno ne odgovara opis, mogu zatražiti povrat ili zamjenu svog Etsy proizvoda. Osim toga, Etsy nema jednaka pravila povrata za sve predmete – svaki prodavač na Etsyju može odrediti pravila povrata i zamjene proizvoda.
Prije kretanja na posao, par savjeta
Iako je postavljanje Etsy trgovine vrlo jednostavno, snimanje savršenih fotografija proizvoda, pisanje uvjerljivih i atraktivnih opisa, pojednostavljivanje vaših metoda dostave i brendiranje web trgovine na društvenim mrežama zahtjeva puno posla.
Međutim, ako uistinu volite ono što radite, imate jedinstvene proizvode i volite izazove vođenja vlastite trgovine, lako možete postići uspjeh kao prodavač na Etsyju.
Za početak potrebno je definirati svoje ciljno tržište i nišu te provesti istraživanje tržišta kako biste razumjeli svoju konkurenciju i cijene. Na temelju vašeg istraživanja možete izraditi poslovni plan i definirati prodajne ciljeve.
Preporučuje se odabrati naziv trgovine koji odražava vašu marku i priča o vašoj ponudi proizvoda. Također, važna je stavka prilagođavanje izgleda i brendiranja Etsy trgovine kako bi se privukli kupci. Postoje funkcije Etsy stranice koje vam omogućuju da personalizirate svoju trgovinu, optimizirate za tražilice i privučete promet na svoju trgovinu.
S razlogom postoji izreka “slika vrijedi tisuću riječi”. Visokokvalitetna fotografija će napraviti više za izgradnju povjerenja kupaca nego bilo koji opis, stoga pokušajte snimiti visokokvalitetne fotografije proizvoda koje prikazuju vaše artikle.
Društvene mreže poput Instagrama, TikToka i Facebooka mogu podići svijest i privući nove kupce u vašu trgovinu kroz zanimljive, jedinstvene i kreativne sadržaje i interakcije. Također poželjno je surađivati s influencerima ili drugim vlasnicima Etsy trgovina za unakrsnu promociju.
Na kraju, dugoročan uspjeh je uz sreću povezan i s vašim angažmanom, a uspješne priče diljem svijeta pokazuju kako se isplati odvojiti vrijeme i pokrenuti prodaju putem Etsya.
Pripremio: Ivan VIDAS, mag. oec.